Alexander Wangs work

2014-11-06 20:01:40
Jag var idag på H&M och kollade på Alexander Wangs nya kollektion. Jag trodde allt skulle vara i neoprene tyg (tug som liknar våtdräkt tyget) men det var mer än så. Jag såg på kläderna att det var mycket saker som var likt kläder han tidigare hade designat t.e.x kollektionen Spring/ Summer 2013, den håliga stilen med cut outs som gav det en stilren look ...nästan för stilren. Sedan hade han blandat med det nya från hanns Spring / Summer 2015 kollektion. And im talking about the neoprene and sportish style! Plaggen han har gjort nu är en blandning av det och ja jag blev imponerad men tygerna är ju såklart inte lika lyxiga som hanns egna plagg. Men jag gilla geometrin i det nya som faktiskt hade kunnat vara i S/S15 kollektionen .. jag pratar om klänningarna han gjort till H&M. Och ja klart jag investera lite stuff. Visar upp det en annan gång för jag är lite uptagen just faktistk.
 
S/S13
 
S/S15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback