So this happend

2014-11-03 21:59:40
Skulle åka hem idag med bussen och jag hade kollat så jag hade tillräckligt med pengar på mitt jojokort. Men när jag steg på bussen till Centralen stod det bara jag hade 20 kr kvar och jag hade nyss laddat men tydligen på fel kort som jag inte hade med mig. Jag gick då in på Pressbyrån när jag kom fram och fråga om man kunde sätta ihop två kort till ett men de kunde bara ladda och jag hade inget bankkort med mig just idag. Jag gick ifrån kassan o ställde mig och tänkte lite hur jag skulle göra och började få smått panik. Då kommer det en liten pojke vid 5 åldern fram..

- Är du ledsen? 
 Jag: Nej jag är bara i lite trubbel...
- Det löser nog sig

Jag log åt honom och sen drog hanns mamma bort honom... Sen kommer killen i kassan på Pressbyrån fram till mig och säger att han kunde köpa en biljett till mig.. Jag tackade Nej!! Men ändå köpte han och sa "Man får göra goda gärningar ibland" 
Detta gjorde verkligen min dag och min rädsla för barn är nog inte lika extrem längre .. Tror jag..  Är extremt tacksam för denna killen som betala min biljett, borde finns fler människor som han.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback