Tess Adventskalender 1 Dec

2015-12-01 12:00:00
Efter en lång breakdown så har jag bestämmt mig att komma igång me lilla bloggen igen. Så nu är det December, ja juste 1a December och tja... om 23 dagar är det Julafton  ( som inte är så speciellt i min familj längre ) men är stort för andra familjer såklart.
 
Därför har jag min aldelles egna julkalender på bloggen, Jag kommer uppdatera varje dag med lite smått och gott. Tror jag skal börja med teenage tips, typ hur man stiger upp på morgnar utan att vara trött. hahah nu är jag rolig, det är dock för höga mål att lyckas med det ;) nä men tänkte köra saker som, how to get that perfect fu**ng liner ,körkorts tips , sminktips, hud tips, kläd tips, spar tips (hahahah right..) , hur man sorterar och massa annat smått och gott. Kommer även lägga upp vanliga blogg inlägg som tidigare men vill göra detta lite mer för läsarnas skull, med tanke på att det är Jul och hela köret.
 
Denna gången är temat: Julklappar
 Vad skal man köpa in till sina nära kära under julen? Varför jag skriver det nu?! för det är snällt mot plånboken att gå och handla i god tid, speciellt efter sveriges fake-black friday där folk gick loss för.. inget. Så jag är inte en typisk svensk somsagt som tar julen dödligt seriös men har i ung ålder varit en stor betydelse mellan vänner faktiskt. Jag och mina vänner brukar varje år fira lille jul tilsammans , varför? För det är mys såklart.
Men okej du är redo att åka o handla till helgen, FEL! SÅ FEL! Jag har jobbat i butik och man har oftast bra priser mitt i veckan och tar in nya produkter under helgen (då det är mer folk) så planera att gå och handla på eftermiddag/kväll mitt i veckan. Och att handla på nätet är mycket bättre och snällare mot plånboken, men då får man beställa i god tid som sagt.
Vad skal man köpa? Personligen är det roligare att få presentkort/pengar men vem tycker inte det. Men sedan är det tråkigt att köpa. Vad skal man göra? Har man en extra slant köp ett presentkort med en mindre summa och sedan andra småsaker som personen hade tycks gilla. Så packar man in allt i små enskilda paket ( då det ser ut som massa saker) 
Man vill ju göra ett bra intryck så presentförpackning spelar FAKTISKT stor roll, man vill att personen dras till paketet genast som jag dras till bubbelte. 
 
Sammanfattning:
Köp prylar i god tid och inte i jul galenskapet
Nät shopping gillar vi (Y)
Presentkort+andra prylar
Present förpackning
 
Jag älskar att skapa event, så brukar ordna julmiddag med vänner men eftersom man är student är det inte alltid kul att lägga ut pengar på en hel buffe själv. Därför finns det ett svenskt ord för att lösa detta problem, knytkalas! Brukar även köra tacos kväll knytkalas på sommaren med polarna och det funkar prima! Så samlas man hos någon, och lagar kanske tillomed maten tilsammans. Sedan sätter man sig och äter och har trevligt faktiskt väldigt uppskattat att ordna sådna små ihopsamlingar. Och ännu mer uppskattat att köpa små presenter till varandra, vi brukar säga en viss summa till varann. Sist har jag för mig det var 150kr/Person och det funka fint!

Planera:
Vem skal ta med vad tex :kalle -grönsaker, lisa- köttet, emil- drickan osv
Ett fb event som verkar intressant och ha 110% engagerade vänner såklart
Schema för kvällen
Paket för personer som kommer
Kamera förberedd under kvällen, polaroid är super smart! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback